Praktyczny Poradnik Młodego Projektanta



Ostatnio miałam okazję czytać „Praktyczny Poradnik Młodego Projektanta”.
Ucieszyła mnie ta publikacja, tym bardziej, że jest to dyplom Magdaleny Rolki, absolwentki ASP w Katowicach*, wydany przez Bramblę.
Ta książka to wywiady z wybranymi polskimi projektantami graficznymi m.in. Danielem Mizielińskim, Jerzym Skakunem, Kubą Sowińskim, Marcinem Wolnym. 

Dobrze się ją czyta, miło ogląda. Co prawda mam trochę zastrzeżeń co do samego składu tekstu, ale ogólnie całość robi dobre wrażenie.

Podoba mi się pomysł: na początku skrótowo przedstawieni są projektanci, później odpowiadają oni na dwanaście sensownie sformułowanych pytań. Niektóre może są trochę banalne, ale myślę, że potrzebne czytelnikom, do których skierowany 
jest poradnik.

Wydaje mi się, że ta książka jak sam tytuł wskazuje, to dobry poradnik dla studentów i młodych projektantów, choć profesjonaliści znajdą coś dla siebie.

Dzięki niej można też poznać troszkę lepiej samych autorów projektów, które dobrze znamy i cenimy.

------
*Kiedy kończyłam wzornictwo na łódzkiej ASP, to profesorowie żałowali, że nie mają funduszy, żeby wydać niektóre ciekawe prace magisterskie. Tutaj też wspomnę, że my kilka lat temu pisząc je prawie nie mieliśmy dostępu do polskiej literatury o wzornictwie, projektowaniu graficznym. Teraz wybór jest duży, choć niestety nie wszystkie pozycje są warte uwagi. 










zdjęcia:

Komentarze

Popularne posty